אושר סופית: חוק מס דירה שניה בקבוצת רכישה

    איתי גדסי 1 Comment on אושר סופית: חוק מס דירה שניה בקבוצת רכישה

    אושר סופית: רוכש דירה במסגרת קבוצת רכישה שנתקע יוכל לרכוש דירה נוספת ללא מס מוגדל

    בניה | אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה סופית את הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, על פי הצעת החוק רוכש דירה שניה בקבוצת רכישה יפטר מתשלום מס הרכישה עד לסיום בניית הדירה שכן רכישת הזכאות לדירה אינה דירה של ממש.

    על פי הצעת החוק, אדם שרכש דירה מקבוצת רכישה ובתום תקופה של 4 שנים מרכישת הקרקע לא החלה הבניה או שישנו עיכוב מהותי בהשלמת הבנייה או אם חלפו 6 וחצי שנים מרכישת הקרקע ולא נמסרה הדירה לידי הרוכש – יכול רוכש הדירה לקנות דירת מגורים נוספת והוא לא יחויב בגינה במס רכישה מוגדל בגין רכישת דירה שנייה אלא ישלם מס רכישה מוקטן בדומה לרוכש דירה ראשונה.

    החוק מגדיר כי הפטור מתשלום מס רכישה מוגדל מותנה בכך שהעיכוב בבנייה אינו בשליטת רוכש הדירה, שאין לו דירה נוספת מעבר ל-2 דירות אלה ובכך שאותו אדם מכר את אחת מ-2 הדירות בתקופה של עד 18 חודשים מהמועד בו נמסרה לו הדירה שרכש מקבוצת הרכישה.

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הציג את החוק במליאת הכנסת והסביר את הצורך הקיים בחוק, רוכשי דירות רבים שרכשו דירה במסגרת קבוצת רכישה נתקלים פעמים רבות בקשיים בכל הליכי היתרי הבנייה ובביצוע עצמו ולעיתים אין התקדמות כלל במשך שנים רבות כשהרוכשים נותרים ללא מענה וללא אופק למגורים בדירה שעבורה שילמו כסף רב. לפי החוק כיום, אם רוכש כזה מעוניין לרכוש דירה אחרת כדי לא להמשיך להשחית את כספו בשכירות, הוא נדרש לשלם מס רכישה בשיעורים החלים על מי שיש לו יותר מדירה יחידה, למרות שכרגע כלל אינו מחזיק בדירה ומצבו אף גרוע יותר עקב הכספים שכבר השקיע בקבוצת הרכישה. מוצע לקבוע, שכל זמן שבניית הדירה הראשונה שנרכשה בקבוצת הרכישה טרם הסתיימה, יראו דירת מגורים שרכש כדירתו היחידה עד שבנייתה של דירתו הראשונה תושלם.

    יוזם החוק ח"כ אורי מקלב הסביר כי "ישנם הרבה הצעות חוק צרכניות אך זהו חוק אשר ישנם לא רבים שיהנו ממנו אך מי שיהנה מדובר בסכומי כסף גדולים, אנו מדברים פה על עשרות אלפי שקלים פטור שרוכשים היו נאלצים לשלם, המשמעות של ההצעה הזו מאוד אקוטית ומגיעה למעל מאה אלף שקלים, שאזרחים נאלצו לשלם בעקבות החוק הקיים היום", אמר מקלב והוסיף "בדרך כלל בחקיקה צרכנית אנחנו מביאים תיקונים של סכומים קטנים שהפסידו הרבה אנשים, במקרה הזה אולי לא רבים הפסידו את הסכומים הללו אבל מי שכן נפל בזה, נפל בגדול". מקלב הודה ליו"ר רשות המיסים היוצא משה אשר – אשר דאג להקפאת דרישות התשלומים עד לסיום הליך החקיקה.

    כאמור החוק אושר סופית פה אחד במליאת הכנסת



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחד החוקים המטומטמים שקראתי .בן אדם שם את כל כספו בקבוצת רכישה ששום דבר לא ידוע למעט הקרקע וההטבה זה לקנות נכס נוסף אחרי 6 שנים.עם מה בדיוק זה רק לעשירים וחוץ מזה אין בזה שום הטבה ,הייתי מצפה לקבל החזר מע"מ או מס רכישה זו הטבה ,חוץ מזה החוק לא שווה לקליפת השום.